HYPER POLAND - JEDŹ Z NAMI Z PRĘDKOŚCIĄ DŹWIĘKU!

Projekt
zakończony
184525
/ 150000 zł
672
wspierających
 

AKTUALNOŚCI

PRAWDA CZY MIT? część 4 8 maj 2017 10:28:56
Jaki jest koszt budowy systemu?

Koszty inwestycji polegającej na budowie 1 km arterii należy porównywać z kosztami budowy 1 km autostrady w średnio trudnych warunkach terenowych. Mamy tu na myśli przedział cenowy w zakresie 50-70 mln PLN za km trasy o średnicy tunelu 3,3 m (dwie rury).

Jak Wasz projekt Hyperloop rozwiązuje problem dyskomfortu jazdy?

Początkowo będziemy prowadzić prace nad pojazdami bezzałogowymi. Dopiero po poznaniu odpowiedzi na wszystkie nasze pytania rozpoczniemy wdrażać rozwiązania dla pojazdów pasażerskich. Prace nad wyglądem wewnętrznym przedziałów pasażerskich, komfortem podróży są obecnie przedmiotem opracowań co najmniej kilku zespołów z całego świata (np. Hyperloop One, Transpod). My także posiadamy własne przemyślenia, które w przyszłości pozwolą nam stworzyć polski standard wykończenia kabiny pasażerskiej.

Co się stanie z medycznego punktu widzenia z pasażerami, gdy wskutek wypadku kapsuła ulegnie całkowitemu rozszczelnieniu?
Zapewnienie bezpieczeństwa jest najistotniejsze dla realizacji całego projektu. Kapsuły będą wyposażone w systemy analogiczne do tych stosowanych w samolotach. Dodatkowo będą one wsparte przez systemy awaryjnych śluz, umieszczonych w rurze w powtarzalnych odległościach. Podczas podróży samolotem, gdy następuje rozszczelnienie na wysokości 10 km nad ziemią, pasażerowie są narażeni na długotrwałe działanie niskiego ciśnienia. Systemy bezpieczeństwa Hyperloop’a pozwolą w przypadku wystąpienia podobnej sytuacji, w bardzo krótkim czasie wyrównać ciśnienie w rurze i uniknąć niebezpiecznych sytuacji.

PRAWDA CZY MIT? część 3 27 kwi 2017 15:05:44

Jak będą wprowadzani pasażerowie i pojazd do wnętrza rur?
Zgodnie z koncepcją pasażerowie będa wsiadać do modułu pasażerskiego, który następnie będzie wkładany do kapsuły. Później pojazd będzie przechodzić przez śluzę, która stanowi system przejściowy pomiędzy ciśnieniem atmosferycznym a warunkami panującymi w rurze. Zastosowanie śluz znacząco poprawi przepustowość i ekonomiczność, gdyż dehermetyzacja całej rury za każdym razem byłaby wysoce czasochłonna, nieekonomiczna, a przede wszystkim niepraktyczna.
Czy natężenie hałasu może być problemem dla planowania przebiegu trasy Hyperloop?
Hałas generowany do środowiska przez poruszające się kapsuły jest znacznie niższy niż to ma miejsce w przypadku pojazdów eksploatujących drogi szynowe czy kołowe.
Jakie są zalety środowiskowe i inwestycyjne w porównaniu z innymi inwestycjami liniowymi?
Proces inwestycyjny i budowlany obarczony jest takimi samymi obciążeniami środowiska jak budowa mostów, wiaduktów czy linii kolejowych i dróg. Jednakże dalsza eksploatacja nieznacznie ingeruje już w środowisko. Możemy powiedzieć o wysokiej ekologii rozwiązania poprzez brak emisji bezpośredniej zanieczyszczeń do atmosfery. Możemy wskazać na duże bezpieczeństwo dla zwierząt i ludzi ze względu na stosowanie zamkniętych tuneli.


Spotkanie z zespołem Hyper Poland University Team 23 kwi 2017 09:27:59
Serdecznie zapraszamy na spotkanie z ludźmi, których pomysły mogą zrewolucjonizować transport. Przyjdźcie i poznajcie koleżanki i kolegów z PW, którzy robią naprawdę niesamowite rzeczy!


Członkowie zespołu Hyper Poland University Team opowiedzą o tym, czym jest Hyperloop, dlaczego podróż z Wrocławia do Warszawy w 23 minuty jest możliwa i jak to jest być jedyną drużyną z Europy Środkowo-Wschodniej w finale prestiżowego konkursu na projekt jednoosobowej kapsuły Hyperlooopa. 
------------------------
Spotkanie odbędzie 27 kwietnia 2017 roku o godzinie 14.00 w Gmachu Głównym Politechniki Warszawskiej w sali 309.

Plac Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Szczegóły na: https://www.facebook.com/events/274365206352234/


PRAWDA CZY MIT? część 2 21 kwi 2017 11:22:50
Jaką maksymalną prędkość jest w stanie osiągnąć kapsuła w docelowym systemie? 
Bazując na prawach fizyki i opierając się na obecnych propozycjach rozwiązań teoretycznie kapsuła będzie w stanie osiągnąć prędkość bliską prędkości dźwięku, która dla powietrza wynosi 1224 km/h.

Konstrukcja rury nie wytrzyma przy tak dużej prędkości pojazdów. MIT
Estakady lub elementy toru na gruncie, będą konstruowane zgodnie z obowiązującymi normami w budownictwie mostowym. Będą tak samo bezpieczne jak mosty czy wiadukty.

Rozszerzalność cieplna zniszczy arterię rurową.  MIT
Most Pengang przez cieśninę Malakka łączący George Town z Seberang Prai na głównej wyspie Malezji ma ponad 13 km długości. Most Vasco da Gama przez rzekę Tag w pobliżu Lizbony wraz z dojazdami na estakadach ma długość ponad 17 km. To tylko dwa, przykłady spośród niezliczonej ilości konstrukcji mostowych na całym świecie o długości ponad 1 km. Arteria rurowa nie będzie niczym innym jak, wiaduktem, mostem, estakadą betonową czy stalową. Potrafimy radzić sobie z wpływami termicznymi tych konstrukcji. Nie ma ryzyka uszkodzenia toru w wyniku działania temperatury o zmiennym gradiencie.

Znamy już datę finału drugiej edycji zawodów SpaceX Hyperloop Pod Competition! 19 kwi 2017 20:13:08

Competition Weekend II: 25-27 sierpnia 2017r., Hawthorne, Kalifornia

http://www.spacex.com/hyperloop

PRAWDA CZY MIT? część 1 19 kwi 2017 12:17:21

Wraz z zainteresowaniem ideą Hyperloopa wzrasta liczba wątpliwości związanych z projektem. Niektórzy pytają czy to w ogóle się uda, inni zarzucają wadliwość koncepcji. Jednak czy oby na pewno mają rację ? Przekonajcie się sami!

Zachęcamy do lektury naszej naukowej serii.

Próżnia wewnątrz arterii spowoduje implozję rury. MIT

Arteria rurowa będzie zaprojektowana w ten sposób, aby wytrzymywać warunki przewidziane w systemie Hyperloop tzn. podciśnienie 1 bara wewnątrz rury względem atmosfery. Istnieją już konstrukcje, które wytrzymują dużo bardziej ekstremalne warunki m.in. kadłuby łodzi podwodnych, gdzie różnice ciśnień wynoszą 30-40 barów.

Jak będzie utrzymywana próżnia w systemie rur?

Próżnia będzie utrzymywana za pomocą systemu pomp próżniowych, które będą zainstalowane w równych odstępach na całej długości trasy. Mając na uwadze wysokie wydatki masowe, które są niezbędne do sprawnego wypompowywania i utrzymywania niskiego ciśnienia, pompy będą połączone szeregowo.

Czy system będzie bezwypadkowy, jak przeprowadzone będzie ratowanie życia pasażerów i załogi?

Założeniem stworzenia Hyperloop’a jest budowa, szybkiego i bezpiecznego środka transportu. Opracowane rozwiązania mają zmniejszać prawdopodobieństwo wystąpienia wypadków, głównie przez fakt “odizolowania” kapsuł od środowiska zewnętrznego, likwidacji przejazdów kolizyjnych i prowadzeniu ruchu po oddzielnych i niezależnych torach. Odległości pomiędzy pojazdami będą tak dobrane, aby w razie wystąpienia awarii jednego możliwe było zatrzymanie pozostałych. Nad bezpieczeństwem będzie działał podsystem awaryjnego hamowania i lokalizacji kapsuł. Same tunele będą wyposażone w śluzy awaryjne oraz wyjścia ewakuacyjne. Dzięki takim rozwiązaniom będzie można po zatrzymaniu ruchu i zapowietrzeniu odcinka toru wykonać na jego fragmencie ewakuację pasażerów. Dostęp do wejść awaryjnych będzie realizowany drogami serwisowymi, prowadzonymi wzdłuż trasy hyperloopa.

Wysyłka nagród 18 kwi 2017 10:29:43

Witamy serdecznie po Świętach, oby świąteczna radość Wielkiejnocy pozostała z Wami na dłużej! 

Jednocześnie przypominamy, że wysyłka nagród nastąpi w ciągu 90 dni po zakończeniu akcji crowdfundingowej na odpalprojekt.pl.

Dziękujemy za wyrozumiałość!


Pozdrawiamy,

Hyper Poland

Wesołego Alleluja! 14 kwi 2017 15:40:52

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzymy Wam dużo zdrowia, radości, pogody ducha oraz wszelkiej pomyślności i
radości w życiu zawodowym i prywatnym.

- Zespół Hyper Poland

Przejazd Hyperloopem pomiędzy polskimi miastami 13 kwi 2017 22:24:10

Czy wiecie ile czasu zajęłaby podróż z Hyper Poland pomiędzy wybranymi miastami? Poniżej przedstawiamy odpowiedzi.

thumb_Hyperloop-trasy_fb_resize_600_600.

thumb_czasy%20przejazdu-01_resize_600_60

Hyper Poland publikuje pierwszy polski spot promujący technologię Hyperloop 5 kwi 2017 12:35:32

Nasz krótki spot wyjaśniający korzyści jakie możemy uzyskać z wprowadzenia nowego środka transportu - Hyperloop można obejrzeć na naszym kanale Youtube.


Podziękowania dla: Magda Rysuje

Hyper Poland na Kongresie Innowatorów Europy Środkowo-Wschodniej! 31 mar 2017 14:36:56
 
28 marca 2017 roku odbył się w Warszawie Kongres Innowatorów z udziałem m.in. premierów Grupy Wyszehradzkiej. Do udziału w wydarzeniu i zaprezentowaniu swoich projektów zaproszono najciekawsze startupy z Polski, Czech, Węgier i Słowacji. Hyper Poland miał zaszczyt być jednym z nich.

https://panorama.tvp.pl/29692597/innowacyjna-v4
thumb_Screen%20Shot%202017-04-05%20at%20

Regulamin komentowania

Wybierz nagrodę